Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Deadwater Saloon

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben

Vadnyugati szalonmenedzselés, felöntve RPG-s hozzávalókkal, kalandjátékos kísérővel, mégis vízízű végeredménnyel.

2022.09.26. 09:20 | szerző: Sam Starion | Ismertető/teszt

Egyetlen westernből sem hiányozhat a klasszikus, lengőajtós kocsma (ami egyben bordélyház is). Láttunk ilyet a Vissza a jövőbe harmadik részében, az Ördög jobb és bal keze két részében, vagy újabban a Westworld című sorozatban is. A Deadwater Saloon című játékban egy ilyen krimó berendezése és menedzselése lesz a feladatunk, és mint minden olyan munka esetén, ahol emberekkel kell foglalkozni, karrierünk során a legtöbb bonyodalom ebből fog adódni.

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben

A játék indításakor nem sok kapaszkodót kapunk, nincs intro sem, egyből a főmenüben találjuk magunkat. Új játék kezdetekor egy elsőre elég zavaros karaktergeneráló-képernyő fogad minket, ahol az olyan alap dolgokon túl, mint főhősünk nevének, nemének és kinézetének megváltoztatása, nem kevesebb, mint 14 skill között oszthatunk szét pontokat. Ezek közt olyanok vannak, mint csáberő, főzési tudás, szerencsejáték, vallásosság stb. Sajnos arra vonatkozóan semmiféle segítséget nem kapunk, hogy ezek miféle szerepet fognak játszani a játék során, így én hasraütésszerűen dobáltam szét köztük a pontokat.

A sztori szerint egy éppen most alakuló településen tesszük próbára szerencsénket, és valóban, a játéktérre belépve a kocsmánkon kívül csak egy darab épület található kezdetben közel s távol. Ezen a ponton kapunk egy minimális tutorialt, de kielégítőnek nem nevezném. Első dolgunk kocsmánk berendezése lesz. Az épület négyzet alakú és kétszintes, ezen változtatni nem lehet, viszont a belteret úgy alakíthatjuk ki, ahogy szeretnénk. Ennek erősen Simses beütése van: falakat húzhatunk, bútort, dekorációt, világítást helyezhetünk el. Minél flancosabb a hely, annál vonzóbb lesz az emberek számára. Természetesen szükség lesz bárpultra, asztalokra, székekre, raktárra és konyhára is, ha azt szeretnénk, hogy mielőbb jöjjenek a vendégek. A kezdőtőkéből a földszintet elég jól be lehet rendezni, a későbbiekben az emeletre meg kerülhetnek a privát szobák az örömlányokkal.

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben

A konyhát elsőre nem értettem, aztán kiderült, hogy kocsmánk gyakorlatilag egyben étterem is, és elég változatos menüre fogunk szert tenni játék közben. Mind az italokhoz, mind az ételekhez szükség van alapanyagra, ezeket a település egyéb épületeiből tudjuk beszerezni. Lesz idővel hentes, vegyesbolt, szeszfőzde stb. A játékban található egy fejlesztési fa, ezen tudjuk kioldani a jobbnál jobb italokat és ételeket.

Krimónk üzemeltetéséhez személyzetre is szükség van, fel kell vennünk többek között pultost, szakácsot, később örömlányokat, kidobófiúkat. Főhősünk, akit a játék kezdetekor megalkottunk, nem vesz részt a napi működésben, tehát őt nem foghatjuk be szakácsnak például, hiába adtunk sok pontot a főzési képességéhez. Az ő tulajdonságai más formában hasznosulnak. Ahogy egyre több üzlet és család telepedik meg körülöttünk, úgy fog növekedni vendégeink száma is. Hősünk képességei a velük való interakció során határozzák meg a történések kimenetelét. Egyrészt van lehetőségünk barátkozni a vendégekkel, elcsábíthatjuk őket, akár meg is kérhetjük kiszemeltünk kezét. Minél jobb a viszony köztünk és a vendégek közt, annál szimpatikusabbak leszünk az egész településnek.

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben

Viszont dönthetünk úgy is, hogy csáberőnket, lopakodási képességünket arra használjuk fel, hogy vendégeinkről valami kellemetlen titkot megtudjunk, amivel később zsarolni tudjuk őket. Meg is lophatjuk őket, rájuk terelhetjük a gyanút valamilyen bűntény esetén, és klasszikus westernekhez hűen pisztolypárbajra is van lehetőség. Ezek az interakciók szövegdobozok formájában történnek. Mindig van két-három választási lehetőségünk, amelyek jellemzően más-más képességünket veszik igénybe. Például haverkodhatunk úgy, hogy főzési tudományunkat kihasználva valami különleges ételt készítünk a vendégnek, vagy pénzügyi tanácsot adunk neki, esetleg vallási témában értekezünk vele. Akár sikerrel járunk, akár nem, az interakcióhoz választott képességünk fejlődni fog, így csak idő kérdése, hogy minden egyes skillünket kimaxoljuk. Ha egy képességünk eléri a 100 százalékot, még egy jókora boostot is kapunk rá. Nekem 5-6 óra játék után mindenem maximális szinten volt, így ettől a ponttól kezdve nem igazán maradt már kihívás.

És éppen ez a baj a Deadwater Salonnal: könnyű és rövid. Kihívás számomra csak az elején volt, de az is leginkább azért, mert még nem ismertem ki a működését. Néhány óra játék után meg már úgy éreztem, láttam mindent. Persze testre szabható a nehézség, beállíthatjuk azt is akár, hogy minden lakos egy seggfej legyen, folyton gyanúsak legyünk a seriff számára, vagy rossz legyen a gazdasági helyzet, de ezekkel együtt is hamar kiaknázható a játék nyújtotta összes lehetőség.

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben

Jó ötlet az RPG-kre hajazó skillset, a váratlan események többféle kimenettel, de olyan érzésem van, hogy nem tudták a fejlesztők eldönteni, hogy menedzserjátékot szeretnének-e vagy kalandjátékot, és két szék közé, a földre estek. Menedzserjátéknak nem elég komplex, feladataink kimerülnek abban, hogy beszerezzük az alapanyagokat és kioldjuk a jobb minőségű, drágább fogásokat és piákat. A lakókkal és vendégekkel való interakció repetitív, és igazán nem befolyásol semmit. Akkor is bejönnek és fogyasztanak, ha nem foglalkozom velük. Ha csak a random felugró események alkalmával fejlesztjük képességeinket, egy idő után így is kimaxoljuk őket.

A grafika nem nagy szám, mégis 20 fps-nél többet nem mutatott egyszer sem a számláló. Mivel a játék elég statikus ez nem okoz problémát, de bosszantó. Ahogyan az is, hogy hangeffektek gyakorlatilag csak a gombokra kattintva vannak. A kocsmában se beszédet, se tányér- vagy pohárcsörgést, semmit nem hallani. Ami javít kicsit az összképen, az a zene, ez a rész kimondottan jól sikerült.

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben

Összegezve a Deadwater Saloonnal kapcsolatos tapasztalataimat: a vadnyugati kocsmamenedzselés ötlete jó, a kivitelezés és a tartalom viszont hagy kívánnivalókat maga után. Ne ide ülj be, ha valami frissítőre vágysz. ■

értékelés

Deadwater Saloon

Pozitívumok
  • Jó alapötlet
  • Órákra leköt (az elején)
  • Részletes testreszabási lehetőségek
Negatívumok
  • Kiforratlan, nem jól optimalizált működés (bár ezeket napi javításokkal orvosolják)
  • Hangok hiánya miatt nincs meg a kocsmai hangulat
  • Menedzser játékhoz képest túl egyszerű és rövid

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Deadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekbenDeadwater Saloon teszt – Pancsolj piákat piszkos porfészekben
Deadwater Saloon
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Deadwater Saloon

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló