Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Motorozás

17943 levél
Válasz 22.08.18. 09:52 #3852
david139
Na mondjuk az én szerpentinezésem azért elég komikus, akár bicaj is lehetne alattam Dönteni nem nagyon merem a motort, sebességem 0, nem lehet mondani, hogy túl vakmerő vagyok
Tegnap kicsit jobban ment, viszont mára jól megfájdult a csuklóm.
Ma be kell mennem Zürichbe az első 4 órás tréningre, eső is lesz. A városi közlekedés jobban aggaszt, mint a szerpentin.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.08.17. 13:59 #3851
MattMatthew
Amúgy az nagyon para, hogy nincs jogsi, de szerpentinezés van! Mondjuk néha még magamtól is elvenném a slusszkulcsot.
Nekem eleinte kocsi után az nem jött át, hogy meddig kell pörgetni, hogy igazán húzzon. Addig is jó volt, élveztem, hogy gyorsul... Aztán egyszer rájöttem, hogy 7k környékén kezd el tényleg húzni.

Szerelőhöz, ha tudom. Feszültségszabályozót magamnak kötöttem be, de azt is inkább muszájból, Prágában senki nem akart foglalkozni vele.
Amúgy jó lenne magamnak, csak ahhoz garázs kéne, felszerelve. Nem hatodikról szaladgálni az utcára és ott berhelni. Meg van sok olyan amit a szerelő hall azon ahogy jár a blokk, mert régebb óta csinálja mint én a csattogós lepkét tolom.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.08.17. 09:38 #3850
david139
Én a 35kw-t is rakétának élem meg, jó lesz az a power limiter Tegnap elvittem a a pótmotort egy szerpentines túrára, családi autók után azért elég más élmény hegynek felfele beletaposni a gázba

Az ilyen felújításokat magad csinálod, vagy szerviz?
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.08.16. 19:22 #3849
MattMatthew
Akkor mégsincs kolbászból ott sem a léghűtés?
Nem mondtad, hogy elég ha ráírják a forgalmira, hogy van benne power limiter?

Nekem meg kerékcserénél derült ki, hogy csapágyas. Éreztem valamit fékezésnél, de azt hittem a kormánycsapágy, azt csekkolgattam, forgattam középsztenderen és semmi. Legalább kiderült.
Őszre már csak egy teleszkóp és hátsó rugós-tag felújítás kéne... vagy gázra költöm, még nem tudom.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.08.16. 14:15 #3848
david139
Elmentem ma érte reggel, full bőrszerkőban a vonaton, és annak ellenőre, hogy 1 hétre készre ígérték és majdnem 1 hónapot kaptak, nincs kész és nem szóltak Azt mondták a power limiter nem jött meg, de rendszám sincs még, szerintem simán csak leszarták meg elfelejtették...

Annyi a pozitívum, hogy legalább adtak addig egy másik motort, Brixton Crossfire 500.
Csütörtökön mennem kell az első 4 órás tréningre, jobb lenne azért sajáttal.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.29. 09:40 #3847
MattMatthew
Most prágában hárman osztozunk egy kocsi parkolóhelyen egy mélygarázsban. Az úgy már vállalható, csak ha nem ismer az ember más motorost akkor macera ezt megszervezni.

Tárcsazárra egyik módszer a kis neon kötélke amit a kormányra raksz és emlékeztet, hogy vedd le. Vagy amit én szoktam az az, hogy pl fallal szemben állsz meg. Akkor csak hátrafelé kitolni tudod, emberi erővel ergo nem motorerővel próbálod lenyírni a zárat, csak szimplán megakadsz kitolás közben, hogy hopp, ezt le kéne venni.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.29. 07:45 #3846
david139
Nagyon lassan telnek a napok (aug 16-ig)
Garázst még nem sikerül intézni, motoros helyet egy darabot hirdetnek a településemen, de az baszik válaszolni. Ha autósat kell bérelnem, azt durva lesz havi 150 frankért Lehet inkább építek neki egy igloot télre..
A basic course-ra pedig nekem kell embereket találnom, vagy csoportos helyett azt is privátban kell tolnom, kétszer annyiért.
Autóval jobban kijöttem volna

MM: a tárcsazárról én csak mindenhol azt látom, hogy elfelejtik levenni aztán megborulnak a motorral
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.19. 20:08 #3845
MattMatthew
100-110kph. Egész egyben maradt, csak sajnos nem értek a nyúzáshoz. De azon a részen kilométerenként volt egy kivasalt valami. Nem mind nyuszi volt, vagy legalábbis volt egy akkora trancsír nyom amihez két-három nyúl is kevés lenne.

Magyar út nem vészes, csak enduróval kell menni rajta! Részben azért akarom a kis cb-t leváltani mert széjjel ráz, amúgy ereje bőven elég még.
Tárcsazár meg batár nagy lánc, ha olyan helyen állok meg, de szerencsére többnyire zárt helyen tudok parkolni. Most itt is, Prágában lett mélygarázs.
Illetve azért tegyük hozzá, hogy egy '97-es gép, nem olyan vonzó meglovasításra.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.19. 09:19 #3844
david139
Rip bunny, de legalább nem lett baj. Mennyivel mentél, pörköltnek még jó lett volna?
Magyar utakon milyen motorozni, meg nem félsz, hogy lenyúlják a motort?
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.17. 16:48 #3843
MattMatthew
Jó kis Bp-Prága csapatás. Sikerült kivasalnom egy szlovák nyulat.
Szerencsére nem kerékkel kaptam el, bukócső és a motor oldala lett nyulas főleg. Még jó, hogy gyorsan mentem, különben akár el is eshettem volna!
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.15. 07:39 #3842
david139
Meg is rendeltem, már jövő hétre szállították is volna, de megyek két hétre Magyarországra nyaralni, szóval inkább az utánra kértem, aug közepén (nincs garázsom, és nem hagynám egyelőre csak úgy ott 2 hétre az utcán).

Szóval én a nyaralás alatt
Forget the horror here
17943 levél
Válasz 22.07.12. 17:35 #3841
david139
Kösz a tippet
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.12. 14:59 #3840
MattMatthew
Szuper, gratulalok. Arra mindenképp figyelj majd, hogy ne halj meg!
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.12. 14:39 #3839
david139
Ma megjött a tanuló jogsi, holnap szállítják ki a felszerelésem, csütörtökön meg irány a Suzuki dealership, ráülni egy SV650re és valszeg berendelni.
Jövő héten 2 magánóra, hogy haza is tudjam hozni a mocit egy darabban.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.10. 12:24 #3838
MattMatthew
Bár az Ausztriában volt nem Helvéciában, de ott simán otthagyták a motoron a cuccot. Aztán hazafelé kellett mindenkit emlékeztetni hogy ez itt már Magyarország, már nem szabad otthagyni.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.10. 12:16 #3837
david139
Én is vettem extra gerinc védőt, mellett nem, de nem is hiszem, hogy még beférne a kabátba
Viszont mivel mindez egy vagyon volt, nem szívesen hagynám ott csak úgy a moci mellett sem. Valami ótvar nagy összehajthatós táska kell, ami elfér a motoros tatyóban az út alatt, utána meg elfér benne a motoros cucc, aztán lehet cipelni vagy nemtom.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.10. 10:32 #3836
MattMatthew
Jó ezeket olvasni... Világos textil a tuti, de legalább nem vagy gyökér és vettel láthatóságit!
Sok sisakban a pofa párna cserélhető. A szabás meg mókás, nekem is csak akkor kerül helyre minden ha a motoron ülök.

Doboz kérdés még örök harc. Textil gatya és egy túra cipő a dobozból még csak csak megy. Nekem külön gerinc és mell proti van, azt már ha három dobozom lenne se tudnám berakni.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.10. 08:54 #3835
david139
Tegnap megvettem a felszerelést. Nem volt túl jó élmény, az én testalkatomra (195 cm, 105 kiló, viszonylag vékony felsőtest, de mint kiderült nagy a picsám) úgy látszik nem nagyon lehet kapni dolgokat. Órákon át próbáltam a ruhákat, de semmi sem az igazi. A költségvetés és az igények is eléggé megváltoztak a végére. Eredetileg valami fehér, szellős textil ruhát akartam, lett belőle full fekete bőrszerkó
És bár az eladó próbált meggyőzni, hogy ez így van rendjén, de szerintem tökre nem rám van szabva. A felső úgy néz ki rajtam, mintha kinőttem volna, a gatya meg szintén elég idétlen. Viszont mivel ez volt Zürich legnagyobb motoros boltja, ezért elfogadtam, hogy ez van.
Illetve alapvetően úgy képzeltem el a motorozást, hogy elmegyek helyekre, és ott majd még kicsit kirándulok, strandolok akármi. De ebben a ruhában semmi mást nem lehet, csak motoron ülni. Annyi táskát meg nem lehet a motorra rakni, hogy ez mind beleférjen.

És bár menő, hogy én leszek a dark knight (mint minden 2. motoros lol) azért vettem egy megkülönböztető mellényt is, hogy látni is lehessen.

A sisakokkal sem értem mi van, felpróbáltam mindent is, de valahogy mindegyik benyomja a pofazacskóim a fogaim közé. Tök jó, hogy tartja a fejem, de ha ütközés esetén leharapom a fél számat belülről, az sem az igazi.
Forget the horror here
17943 levél
Válasz 22.07.02. 13:09 #3834
david139
Kolbászból van itt minden, de szerintem azért ez így is sok. Az én órabérem messze nem ennyi Illetve ahogy írtam, ebben benne volt öltözés meg adminisztráció, ami szerintem elég tróger dolog.

Dolgozni sajnos csak Svájcon belül tudok, megköveteli a bankszféra.

Vizsgákkal nem hiszem, hogy gond lenne, legalábbis senki nem mondta. Illetve gáz is lenne, mert 4 hónapon belül kel az elsőt, aztán 12 hónapon belül a másodikat.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.07.02. 07:56 #3833
MattMatthew
2h15'-ért 100k HUF?! Brutális. Dehát ott gondolom a pénz is kolbászból van! Nem olcsóbb, ha hazaugrassz egy hónap homofiszra és itt csinálod?

A vizsgákkal mi a helyzet? Kollégám itt Prágában azzal szembesült, hogy a covid miatt nem volt közel három évig, így most akkora backlog van, hogy fogalma sincs, hogy mikor kerül sorra, pedig az órái már megvannak (meg a motor is).
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.07.01. 21:50 #3832
david139
Na túl vagyok életem első motoron ülésén ^^
Egy Yamaha YBR 125 cc-vel csapattam egy parkolóban egyesben a 8-asokat.
Az oda-visszaút elég komikus volt, én is meg az oktató is 100 kiló felett
A mocizás jó volt, szerintem egész jól is ment. Ami csalódás, hogy a 2 óra 15 perces óra bruttó volt, fele elment ruhapróbával, pályára menéssel, papírozással. Illetve azt hittem, itt minden át lesz véve ahhoz, hogy simán mehessek a rendes tréningre, de a váltás csak kövi magán órán lesz, aztán egy harmadikon adnak 650es motort. Alkalmanként 100k huf kiperkálásával jár, ami már kicsit már kezd erős lenni mindennek a tetejében

De azért no ragrets
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.06.27. 15:35 #3831
MattMatthew
Awww...
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.06.27. 14:47 #3830
david139
A DL-650 nem tetszik, 500 cc-vel meg már nem érem be, túl lettem hype-olva
A tiédet meg nemtom, hogy a posta kihozná-e
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.06.27. 10:18 #3829
MattMatthew
CB500X? DL-650?
Vagy ha kell, van egy eladó CB500-asom '96-ból!
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.06.27. 09:16 #3828
david139
Próbálom belőni milyen motort veszek majd, még szerencse, hogy sok idő van dönteni, mert túl sok a jó választás

SV650 a legolcsóbb, talán kevésbé sajnálnám földhöz baszni, meg több pénz maradna benyára
MT-07 kicsit modernebb, kicsit vagányabb, de talán nekem már kicsit túl huligános
XSR700 meg CB650R meg álomszép motorok, csak beraknám vitrinbe, ki se merném vinni az utcára

És akkor még tudnám sorolni, ez csak a jelenlegi top 4
Forget the horror here
17943 levél
Válasz 22.06.21. 19:14 #3827
david139
Bementem ma egy mocisuliba megérdeklődni a dolgokat.
Az A2 2 évig mindnekinek kötelező az A előtt.
Viszont ami még furcsább, hogy megigényelem a tanuló jogsit, és tanulós rendszámmal máris mehetek forgalomba, anélkül, hogy egy másodperc oktatásom lett volna. Csak külföldre és autópályára nem mehetek. Nem tervezem ezzel élni, de azért poén.

Emellett viszont 4 hónap van megcsinálni egy 12 órás basic tréninget, aztán 12 hónap letenni a vizsgát. A basic training utánra javasolják a saját moci vételét.

Jövőhét pénteken megyek egy “First attempt” tréningre, ami 2.5 óra valami saját pályán, és abból felmérem, hogy tényleg akarom-e.
Forget the horror here
17943 levél
Válasz 22.06.21. 13:57 #3826
david139
Itt most már mindenkinek két év A2 kell az A előtt, de nekem ez nem gond, elég lesz az egyelőre.
Forget the horror here
9131 levél
Válasz 22.06.21. 11:20 #3825
goodboy007
Igen, ha a magyarországi szabályozásról van szó, akkor a "lépcsőzés" az 24 év alatt értendő (régebben ez 21 év volt egyébként, úgy 6-7 éve emelték 24-re az A feltétel nélküli korhatárát). Én is egyből az A korlátlant csináltam.
Egyébként nem para, ha elsőre nagy lenne az ott használatos motor, akkor úgyis kisebbel fogsz kezdeni az első pár órán és utána ülsz nagyobbra.
Nálunk 650-es CBF-ek voltak, de egy csaj konkrétan eldőlt vele az első órán, úgyhogy őt átültették asszem valami 400-asra.

Svájcban persze előfordulhat, hogy kortól függetlenül kötelező végiglépkedni a kategóriákat.

#3820
Haha, ez egy tökéletes jellemzés.
Szerencsére féltem annyira az életem, hogy nem hülyegyerek módjára kezdtem használni. Konkrétan 50-nél már 6.-ba raktam akkoriban, mikor épp normál tempóban haladtam.
10975 levél
Válasz 22.06.21. 11:01 #3824
MattMatthew

Az tuti, hogy nem kevered a 24 év alattiaknak szóló szabályokkal? Ott volt olyasmi, hogy 20 évesen csinálhatsz A2-t, ha megvan már két éve akkor mehet az A korlátlan már 22 évesen is. Egyébként meg A korlátlan csak 24 évtől.
Legalábbis ez a két év A2 nekem úgy rémlett, hogy csak egy kiskapu az ifjaknak.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.06.21. 10:52 #3823
david139
Most már rájöttem arra, is, hogy ez nem opció. 1 éve változtattak, bevezettek egy A2 kategóriát ami max 35kw. 2 év A2 után lehet rendes A-ért vizsgázni.

Mindenesetre akkor becélzom ezt az A2-t, írtam 3 iskolának, aztán lesz valami.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.06.21. 08:10 #3822
MattMatthew
Korlátlan mehet egyből, nem fogod megbánni!
Valószínűleg kis 125-öst raknak alád első pár órán, míg megszokod, aztán jön csak a 600cc. Főleg, ha szólsz, hogy semmilyen előképzettséged nincs.
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.06.21. 07:38 #3821
david139
Félreértettem a helyzetet, a jogsimbsn A1 45kmh van ami itt az AM megfelelője.
Szóval mindenképp valami rendes tanfolyam kell, kérdés, hogy A1re vagy egyből A-ra menjek. Én sem vagyok amúgy kis termetű, 195cm/100kg, de azért egy nagy motor így is elég félelmetesnek tűnik
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.06.20. 22:09 #3820
MattMatthew
Csoda, hogy élsz, ha egy bekokainozott bandit volt az első motorod!
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
9131 levél
Válasz 22.06.20. 21:44 #3819
goodboy007
Basszus, valahogy sosem jutott eszembe, hogy a Dome-on is lehet más motoros.

Én a B-s jogsi megszerzése után egyből mentem A-ra és noha magamtól egy 600-650-est vettem volna elsőre, de sógorom nagyon váltani akart, úgyhogy muszáj voltam megvenni a drágámat, ami egy ezüst színű Suzuki GSX 1400. Az elején tartottam persze attól, hogy első motornak túlságosan erős lesz, de idestova 4 éve jó barátok vagyunk és ha egyszer lesz is mellé egy túra-enduróm, akkor is maradni fog, mert imádom és nem hiszem, hogy lesz bármi, ami hasonló kategóriát képvisel.
Mondjuk meglehetősen nagy darab vagyok, 185cm, 130kg, 175cm alatti embernek semmiképp sem ajánlanám, hogy ekkora géppel kezdjen.
17943 levél
Válasz 22.06.20. 16:21 #3818
david139
Vagy valami jogsival rendelkezőknek fenntartott iskola?

Na hát ezt akarnám tudni. Mivel jogsim van (A1-re), ezért nem akarok jogsira beiratkozni. Ez a vezetéstechnikai meg lehet elvárna némi előtudást, de megguglizom.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.06.20. 16:08 #3817
MattMatthew
Akkor vegyél egyet és menj el vezetéstechnikai tréningre!
Vagy valami jogsival rendelkezőknek fenntartott iskola?

És nem, nem jó a B kresz teszt. Újat kell csinálni a miatt a 6 kérdés miatt ami kategória specifikus!
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.06.20. 15:56 #3816
david139
Hát de kreszt már csináltam, az ugyan az autóval is
Illetve nekem egyelőre elég lenne az A1, ha jól értem az 125cc 15 lóerőig jó, ez nekem elsőre bőven elégnek hangzik.
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 22.06.20. 15:55 #3815
MattMatthew
Hogy a viharba ne lenne?! Oké, most még mindig Mo-n van a vas, de csak hazajutok érte nemsoká.
Biztos találsz jó jogszabályi leírást, hogy valamit lehet e az A katból spórolni A1-el, de ha nem ültél még gépen akkor nem érdemes ezzel szőrözni. Rendes, korlátlan oktatásra beiratkozol, kreszt csinálsz, elmész gyakorlatra.
Anno az online kresz oktatás meglepően színvonalas volt, érdemes azt csinálni.

Hajrá!
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
17943 levél
Válasz 22.06.20. 15:46 #3814
david139
Van itt aki motorozgat? Fontolgatom, hogy én is belevágok. A jogsim szerint A1-re jogosult vagyok, bár sosem ültem még motoron. Egy autóiskolát kéne felkeresnem, hogy van jogsim, de szeretnék motort tanulni, vagy mi ilyenkor a módi?
Forget the horror here
10975 levél
Válasz 16.04.16. 13:00 #3813
MattMatthew
Ahoy!
Bp-en jó iskolát tudtok ajánlani?
Padlógázt és Jogsiközpontot nézegettem. Ezekről mik a vélemények?
“I've seen enough heresy to know where this is going!”
33462 levél
Válasz 14.08.30. 16:08 #3812
szbszig
Igazi, vagy Photoshop?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20385 levél
Válasz 12.12.07. 14:47 #3811
Z-Master
Nincs rá idő, nincs rá keret.
soundcloud.com/deeprivr
1963 levél
Válasz 12.11.25. 15:44 #3810
Rettenthető
Miért?
A demokrácia egy helyen található meg az egész Világon: A szótárban.
20385 levél
Válasz 09.04.13. 09:29 #3809
Z-Master
Mostanában nem.
soundcloud.com/deeprivr
4956 levél
Válasz 09.04.13. 09:06 #3808
bodajoci
Nem is akarsz venni?
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
20385 levél
Válasz 09.04.13. 08:58 #3807
Z-Master
A múlthéten eladtam a mocimat.
soundcloud.com/deeprivr
4956 levél
Válasz 09.04.07. 10:24 #3806
bodajoci
Ébresztő!!!
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
4956 levél
Válasz 08.11.25. 20:02 #3805
bodajoci
3130 köbcenti egy repülőgép csillagmotorjának 2 hengeréből, vááááááá A hangja az állat lehet
“Idegeskedni annyi, mint mások hülyesége miatt önmagunkon bosszút állni.” (Marcus Aurelius, római császár)
20385 levél
Válasz 08.11.12. 07:54 #3804
Z-Master
Gratula hozzá! Moci lesz vmi?
soundcloud.com/deeprivr
5900 levél
Válasz 08.11.11. 22:10 #3803
Dile
Grat! Jó neked... én még bújkálok a rendőrök elől augusztusig idén is letehettem volna de így olcsóbb
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.