25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Szét*** az ideg

warcat
#4809 warcat [2039]
Simán be tudsz lépni az olasz, spanyol, lengyel amazonra is a .com fiókkal, de náluk nem lesz vásárlási történeted ezért az történhet amit leírtál.
A .com miatt esélyes lehet, hogy esetleg amcsi címed is van ezért a csalásokat szűrő rendszerüket aktiválod mert tipikusan olyasmi történik, amit a feltört fiókokkal csinálnak.
A jó hírem annyi, hogy ha/miután körbevásároltad Európát (VGA ellátási gondok alatt megtettem) már kényelmesen rendelgethetsz ahonnan szeretnél
A .com-ot meg Kindle unlimited könyvekre használom, gyakran adnak 2-3 hónapot ingyen, vagy jelképes 1 dollárért.

Válasz erre

Előzmény: Raistlin666 2024.04.04. 20:11
Raistlin666
#4808 Raistlin666 [4725]
Mi a sz*rnak enged be az amazon.co.uk oldal az amazon.com-on készített regisztrációmmal ha utána szétcseszik ez miatt a rendeléseimet??? Miért nem irja ki a parasztnak, hogy ebből baj lesz???

De persze elsőre enged rendelést...csak a második után kell fél órákat Rajesh Koothrappali unokatestvérével csetelgetnem...

„Mindig első a kávé, aztán jöhet a radar!”

Válasz erre

Barthezz
#4807 Barthezz [53961]
Hehe. Úgy volt korrekt, hogy akkor már írok személyes példát a másik két halmazból is. Roller mondjuk pont nem próbált elütni mostanában és az autóm elé sem szlalomozott be egy sem, de most tél van, nemsokára jön a tavasz és újra tele lesz velük a város. Szóval ami késik, nem múlik..

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.02.20. 15:13
MattMatthew
#4806 MattMatthew [11605]
Itt már kezdtem meghasonlani, hogy veled értek egyet ebben a topikban! Ekézd csak bátran a bringásokat, nem ér visszakozni!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.02.20. 14:23
Barthezz
#4805 Barthezz [53961]
Persze, igazatok van, az általánosítás nem jó dolog, kicsit elragadtattam magam. Inkább úgy mondanám, a bringások között, pláne az elektromos rolleresek között nagyobb arányban látok szabálytalankodókat, mint a gyalogosok és autósok között. Utóbbiak közt is persze látok rendre katasztrofális eseteket. Volt már, hogy az Erzsébet híd közepén gondolt egyet egy Darwin-díjas turista és a mindkét irányból jövő erős forgalom közepette nekiindult átvágni a 6 sávos úton... Vagy legutóbb a Nyugatinál mentem volna egyenesen, elég lendületesen, kis gázt adva, hogy átcsússzam még a zöldön, előttem senki, majd a jobbra kanyarodó sávból a delikvens úgy döntött, úgy veszi be a jobbra kanyart, hogy közben a jobbra index ellenére fél autóval hirtelen átjön a sávomba, gondosan megvárva azt is, hogy majdnem féktávon belül legyek. Gondolom, a kis ívben való normál kanyarodás meghaladja a képességeit, a tükröket meg még hallomásból sem ismeri, hogy mire vannak. Épphogy meg tudtam állni satuval és nem mentem belé... Az ilyeneket el kellene tiltani a vezetéstől.

Válasz erre

david139
#4804 david139 [18357]
Like!

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Dark Archon 2024.02.20. 12:57
pb69
#4803 pb69 [916]
Nyilván nem magyarázza semmilyen racionális érv, az említett 2 figura egyszerűen tróger volt. Vannak a biciklisek közt is, ahogyan pl. az autósok, motorosok vagy gyalogosok közt is.
Napi szinten látok piroson átszáguldó autókat, a gyalogosokról nem is beszélve. Rendszeresen tapasztalok agyatlan és közveszélyes rollereseket, bringásokat, motorosakat, sőt néha görkorcsolyázókat is. Soha nem jut eszembe azon lamentálni, hogy ezek közül akármelyik réteg is úgy általánosságban ilyen vagy olyan lenne.
Ez a kulcs. Nem kell ennyire általánosítva gondolkodni. Rossz tapasztalatod van a biciklisekről, pikkelsz rájuk, így leginkább náluk veszed észre a barmokat. Vagy lehet egyénileg pont úgy alakult, hogy neked legtöbbször velük volt közvetlen problémád. Ettől még nem kell elítélni az egész közösséget.
Plusz nem árt, ha más csoportok tekintetében is nyitottabb szemmel és füllel jársz. Ha már közlekedés, akkor próbálj kritikusabb lenni a bicósokon kívül másokkal is, és rá fogsz jönni, hogy ha az idióták alapján általánosítva ítélkeznénk, akkor üresen maradnának az utak.

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.02.20. 12:10
Dark Archon
#4802 Dark Archon [11463]
Sokan nem képesek megérteni másokat, de ez nem csak a közlekedésre igaz.

A probléma továbbra is a fejekben van. Az autóval nem jár parkolóhely, utak mindenhová, vagy éppen dugómentes közlekedés. Ennek ellenére még mindig az autóknak van alárendelve minden.

Nem ismerem a konkrét helyet, de lehet, hogy a városvezetés alternatívái, és a kerékpárosok közlekedési szokásai ott sem egyeznek. Mert ahol lehet, ott is a kerékpárosokkal csesznek ki, menjenek hosszabb úton, fekvőrendőrökön át, jobbkezes utcákon. Mert ők ráérnek. Hát a f@szt érnek rá, főleg, akik a belvárosban tekernek nem túrázni akarnak, hanem eljutni A-ból B-be, közlekedni.

Hidd el, ha az a bringás el akart volna ütni, akkor nem 10 centire megy el melletted. Ez ugyanaz, mikor én meg bringával a kutya- vagy babasétáltatókat kerülgetem a bringaúton, vagy a tájban gyönyörködőeket. Vagy amikor 2 ember is képes úgy közlekedni az egyébként széles bringaúton, hogy véletlenül se lehessen elmenni mellettük. Engem nem érdekel, mit keresnek ott, de legalább kiszámítható, egyenletes, egyenes vonalú mozgást végezzenek. Kedvencem, mikor a kutya egyik oldalon, gazdi a másik oldalon, köztük a póráz, szürkületben. De a legtöbbjük legalább elnézést kér.

Az emberek legalább fele kényelemből ül autóba. Főleg belvárosban, én inkább kijjebb leteszem a kocsit, aztán metrózok. Lehet szidni a BKV-t, de azért viszonylag olcsón eldobnak városon belül bárhova, ha nem is feltétlenül a leggyorsabban.

Tényleg szebb világ lenne, ha az egész világ bringapálya lenne. Ideges rohanás, dugóban ücsörgő hízás és szívroham helyett kicsit lassabb tempó. De azzal is kiegyeznék, hogy az autókat korlátoznák 30 km/h-ra (belvárosban tutira), és a kerékpárosoknak, egyéb alternatív módon közlekedőknek mindig elsőbbségük legyen - magyarul tényleg ne kelljen foglalkozniuk táblákkal, lámpákkal.

Nemrég voltam Franciaországban egy kisebb városban, hát ott, ha nem is hivatalosan, de így mennek a dolgok. S az utak közepén vannak a kerékpársávok, lényegében egy autós sáv helyén. A lámpák előtt meg annyi hely a kocsik előtt, hogy lehessen kanyarodni.

Szóval, ja, ki lehet szállni abból a ku**a autóból, ami annak idején kiszorította a gyalogosokat az utakról.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.02.20. 12:10
Barthezz
#4801 Barthezz [53961]
Tudom, hogy már megint azok a gonosz biciklisek, de az alábbiakat mégis milyen racionális érv magyarázza?

Nemrég az Árpád Fejedelem útján mindkét oldalon hatalmas biciklisávok létesültek az autósforgalom kárára (több helyen ezt emiatt megsínylette a balra kanyarodás lehetősége a kanyarodósávok megszüntetésével, még nagyobb kerülőre és még több benzin elégetésére késztetve ezzel az autósokat egy olyan szakaszon, ahol kb. 5-10 km-en át sem megfordulni, sem balra kanyarodni nem lehet), de azt mondom, oké, ennyit elviselünk, ha cserébe biztonságosabbá válik a közlekedésük. Nah most én itt gyalogosan is szoktam közlekedni. Van egy hosszú szakasz, ahol még a régi bicikliút is megvan párhuzamosan a nemrég létesített biciklisávokkal. Kétszer is az történt, hogy majdnem elütött a járdán egy-egy száguldozó biciklis hátulról érkezve, 10 cm-re elsuhanva mellettem. Egyikük a közlekedés legirritálóbb résztvevője, egy szokásos biciklis futár volt, a másik egy normál biciklis. Kérdem én, amikor immáron két alternatíva is van részükre párhuzamosan, miért a járdán száguldoznak továbbra is?

Ezek után rohadtul végképp nem tudok sem elnéző, sem megértő lenni a biciklisekkel szemben. Számukra az lenne az ideális, ha az autós és gyalogosforgalmat is megszüntetnék, ahogy a piros lámpákat is és az egész világ az ő biciklipályájuk lenne. Leszarnak mindenféle közlekedési szabályt és senkire, semmire nincsenek tekintettel. Ott mennek és annyival, ahol épp kedvük tartja, hol a gyalogosokat veszélyeztetve, hol saját magukat az autók között szlalomozva, miközben sem a piros lámpa, sem az elsőbbségadás kötelező tábla nem létező fogalmak számukra.

Válasz erre

Barthezz
#4800 Barthezz [53961]
Okés, akkor most már ezt is tudom, köszi!

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.01.30. 16:25
Pyrogate
#4799 Pyrogate [21779]
Átmegy a 901-es a hídon. A 918 kanyarodik el a petőfi híd/móricz felé (a Pesti rész idáig ugyanaz a két járatnál)

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.30. 10:23
Barthezz
#4798 Barthezz [53961]
Nem igazán ismerem az éjszakai járatokat a 901-esen és 914-esen kívül. Kb. ennek a kettőnek tudom az útvonalát, mármint a belvárosi szakaszon. Bár igazából a 901-esét sem, egyszer a Budapest Parknál nem találtam meg a megállóját, mert nem a villamosmegállóban és azzal szemben volt, így tippre az 1-es villamossal ellentétben nem megy át a Rákóczi hídon. Aztán lehet, hogy most már igen, mert utoljára még a COVID éra előtt voltam a Budapest Parkban, 2019-ben, szóval volt vagy már 5 éve ez is.

Nah a fejlemény pedig a megállapodás és ahogy tippeltem, olcsóbb lesz a Budapest-bérlet, szóval még jobban is jártak a végén az utasok. Pláne, aki az agglomerációból bejár, annak fele annyi lesz mostantól a tömegközlekedési költsége, ami jó irány afelé, hogy letegyék páran az autót. Persze ez még önmagában nem elég.

Válasz erre

Előzmény: Pyrogate 2024.01.29. 17:58
Pyrogate
#4797 Pyrogate [21779]
Én ezzel még nem találkoztam (ellenben a papír alapú menetrendet a napokban is néztem).
Viszont ez a 901/918 felosztás akkor is volt, amikor még ott laktam a Teve utcában (az több, mint tíz éve volt)

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.29. 16:21
Barthezz
#4796 Barthezz [53961]
Nem tudom, hogy mindenhol így van-e, a külső kerületekben nem járok, de az utóbbi időben több megállóban is odamenve a táblához talán egy QR kód (vagy valami link) + tájékoztató szöveg fogadott, hogy a 21. században már nincs értelme, meg a papírpazarlás elkerülése érdekében, stb. stb. nem nyomtatnak menetrendet, hanem a BKK Go appban lehet tájékozódni az aktuális járat menetrendjéről.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.01.29. 15:51
MattMatthew
#4795 MattMatthew [11605]
"megállókban ugye már rég nincs papír alapú menetrend"
Oké, a topik nevével ellentétben alig szoktam ideges lenni az olvasása közben, de ez most elégedetlen szemöldök felvonásra késztetett! EZ MI?! Cseszett menetrendet tényleg nem raknak ki nyomtatva?! Oda se megyek többet...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.29. 15:22
Barthezz
#4794 Barthezz [53961]
Jahogy iPhone-os vagy, az úgy más .

Pyro: Futár kijelzőt néztem talán az 1-es megállójában, mivel telefon híján BKK Go-m sem volt. Sajnos a kijelzőkön tapasztalom nappal is, hogy hiányosak és nem minden járatot mutatnak, ami az appban látszik. Viszont végiggyalogolva Zugló Vasútállomástól a Reitterig (talán fél óra lehetett), egyetlen éjszakai busz sem ment el mellettem, szóval tényleg nem volt semmilyen járat abban az időben a Róbert Károlyon. Villamos akkor már nem járt amúgy rég, hajnali 1-2 lehetett. A 918-asat pedig nem ismerem, de telefon és ezzel együtt app híján amúgy sem mertem volna rá felszállni, mert fogalmam sem lett volna, hogy merre megy, mik a megállói. A megállókban ugye már rég nincs papír alapú menetrend, ahonnan az útvonalról tájékozódni lehetne, mind az appra irányítják azok is az embert. Csak tudnám, egy idős ember, vagy egy okostelefont nem használó hogyan tud akkor tájékozódni, főleg olyan megállókban, ahol Futár kijelző sincs. Alapértelmezettnek veszik, hogy mindenkinek van okostelefonja működő mobilinternettel. Ezek is amúgy elég nagy abszurditások a BKK háza táján.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.01.29. 11:57
subject17
#4793 subject17 [6518]
Jap, nagyon ritka, hogy bármi miatt csináljak egészségügyi restartot, az meg aztán még ritkább, hogy egyáltalán szükség legyen rá.

Igazából olyan gyakran van amúgy is szoftverfrissítés, hogy így is pont elég healthy a restart cycle.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.01.29. 11:57
david139
#4792 david139 [18357]
Iphone-on nincs ilyen feature, talán szükség sincs rá, mert nem szoktam érzékelni lassulást, csak öreg vagyok és megszokás.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.29. 10:34
Pyrogate
#4791 Pyrogate [21779]
A 901 és a 918 végig egy vonalon megy a hungárián.
Most megnéztem Neked és Zugló vasútállomáson fél óránként, óra 12 és 42-kor jön (kivéve az első, ott lehet csúszás az első és utolsó járat között). Míg a 918 26 és 56kor, tehát 15 percenként jön éjszaka (nem csak hétvégén) járat a hungárián.

szerk: utólsó 1es 23:46kor megy zuglóból és 0:12kor már ott a 901. Szóval valamit benéztél.

Szenvedély nélkül a foci halott.

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.27. 23:14
Barthezz
#4790 Barthezz [53961]
Miért nem állítasz be automatikus újraindítást? Nálam heti 2 nap éjjel 2-re be van állítva és szinte sosem kell emiatt bajlódnom beragadt alkalmazásokkal.

Táska terén ha dolgozom, akkor egy kisebb edzőtáskával járok, amiben az ebédem, kulacsom is belefér, de igyekszem nem túlpakolni, ernyő, töltő, powerbank pl. ezért nincs sosem nálam. Ha meg nem dolgozom, akkor az autóstáska a nyerő. Régen mindent a zsebeimben hordtam, ma már nem bírom elviselni, ha a kulcs, pénztárca* stb. ott van és nyom, egyedül a telefon, amit zsebbe teszek. Szóval valamilyen táska emiatt szinte mindig van nálam, persze buszon, tömegben magam mindig előtt tartom és fogom, nehogy megpróbáljanak kilopni belőle valamit.

*Mondjuk ideje lenne a nagy pénztárcát cserélnem egy igazolványtartóra, lévén mivel nem használok egyáltalán készpénzt, tök feleslegesen van nálam egy normál méretű tárca. Ha meg jön a digitális állampolgárság, már igazolványok sem fognak kelleni, bankkártya pedig már most sem kell. Durva, hogy igazából minden benne van a telefonban a bérlettől kezdve az AYCM kártyán keresztül, az EESZT alkalmazáson át a bankkártyáig. Tényleg már csak a személyi hiányzik róla. Persze a hátulütője, ha lemerülsz, akkor kb. megszűnsz létezni.

Válasz erre

Előzmény: david139 2024.01.29. 08:05
david139
#4789 david139 [18357]
Én sokáig messenger baggel nyomultam, megvannak azért az előnyei, pl. tömött tömegközlekedésen nem verem hozzá mindenkihez, ahogy forgolódok, nem kell levenni, hogy leüljek, illetve lehet ez csak az én paranoiám, de nem kell azon aggódni, hogy kilopkodják a hátamon, vagy nem zipzároztam be rendesen

Aztán vettem aliexpressről valami 4 ezer forintért egy kurvajó hátit, van rajta zipzár zár, USB kivezető, meg eleve slim formfactor, kényelmes, vízálló, azóta is azzal nyomulok, legalább 7 éve Jobban el lehet rendezni benne a dolgokat, meg én folyamatosan mindenre készen tartom a táskát, víz, esernyő, zsebkendő, powerbank, mindenféle kábelek, rágó stb

3-4 évente ha egyszer lemerül a telefonom, emlékeztetnem is kell magam pár havonta, hogy talán lassan újra kellene indítani

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

subject17
#4788 subject17 [6518]
Nah ez a dilemma amúgy bazzeg.

Alapvetően meleg van, de hideg, klímás helyre megyünk, meg hát nem is tudom, összességében milyen időre számíthatok, és egész nap távol leszek? Semmi gáz, hoodie mehet a táskába, meg egy esernyő is. Hazaúton van egy kis időm a csatlakozásig, és beugrok pár sörért a boltba? Semmi gáz, mehet a táskába. (Plusz pár kedves ismerőssel annyira ritkán találkozom, hogy sose tudhatom, épp nem valami ajándékkal várnak-e, azzal a címszóval, hogy "négy hónapja tartogatom ezt a születésnapodra, csak nem találkoztunk". )

Szóval igen, elméletben jól hangzik egy kevésbé ormótlan táska, de a legtöbb esetben utility szempontból áldom, ha nálam van a hátizsák.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.01.28. 21:25
MattMatthew
#4787 MattMatthew [11605]
Vettem egyet, hogy ha épp zakót kell venni akkor is legyen táska opció... és ha épp úgy alakul, hogy hazafelé bevásárolnék akkor mindig arra gondolok, hogy ezt hátizsákban mennyivel jobb lenne cipelni!
Meggyőződésem, hogy a "messenger" bag* az az autóval közlekedőknek kell!

*ez alól kivétel a vízhatlan, extra pántos verzió, de az már majdnem hátizsák...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: subject17 2024.01.28. 20:11
subject17
#4786 subject17 [6518]
Én már hónapok óta fontolom, hogy valami fasza kis messenger baget vegyek, mert amúgy engem is idegesít, hogy hátizsákkal mászkálok ilyenek miatt.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.01.28. 19:24
MattMatthew
#4785 MattMatthew [11605]
Vajon mekkora az a réteg aki felemás a két kérdésben?
Bár akinek teli a tank nem gáz ha 5%-on a telefonja, mert legalább kocsiban tudja tölteni! Mondjuk bárminemű kábel is meglepően kevés embernél van... aztán jön a kérdés, hogy tE MIérT jÁrSZ miNDig HáTizSáKKal?! Miközben tőlem kérnek kábelt...

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.01.28. 14:55
subject17
#4784 subject17 [6518]
Pontosan. Azért nem helyezhető párhuzamba a jelenlegi fideszes ember a "mi lenne, ha..." ellenzékivel, mert előbbire konkrétan tizenéves bizonyíték van, hogy romlott, hazug, tolvaj, pofátlan banda. Aki mostanra nem lépett ki onnan, az ő színeikben indul, az ezt támogatja. Aki a jelöltjükre szavaz, az ezt támogatja. Ennyi év után nem lehet már ezen szépíteni.

És ha mellé még ilyen önközpontú, abszolút komolytalan indokok vannak, mint amik itt mennek a BKK kapcsán, na hagyjuk már.

I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status

Válasz erre

Előzmény: Aryx 2024.01.28. 17:37
Barthezz
#4783 Barthezz [53961]
Csak most jutottam el ide az olvasásban, de akkor pont le is írtam a válaszom. Én mindig figyelek a töltöttségre, nagyon ritkán merülök le olyankor, amikor nem tudok tölteni, de most egyrészt tovább maradtam jóval a tervezettnél, másrészt ekkor kezdődött el ez a 15%-ról rohamos merülés problémája. 4 és fél éves a telóm már, szóval egyértelműen most érett meg a pillanat a cserére.

Amúgy este vagy reggel mindig töltőre dugom és 100%-os töltöttséggel indulok el dolgozni. Ez elég szokott lenni estig, amíg hazaérek bőven, intenzív használat mellett is. De ha mégsem, a munkahelyemen olyankor ráteszem töltőre. Ha nagyon gáz helyzet adódik, akkor az akkutakarékos módot belövöm, de a céges buli után ez se mentett meg az akksi szarakodása miatt.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.01.28. 14:55
Barthezz
#4782 Barthezz [53961]
"Azt már csak halkan, zárójelben jegyzem meg, ha valaki nem tud egy buli előtt előre gondolkozni, hogy jut haza."

Hát úgy, hogy el akartam még indulni 11 tájékán és az utolsó nappali járatokkal hazamenni, csak hát az történt, hogy bebasztam és maradtam. Másrészt szarakodik a telóm akksija, ha eléri a 15%-ot, utána rohamosan merül, 5%-ról kb. pedig másodpercenként zuhan 1-et a töltöttség még akkor is, ha töltőre dugom. Ez volt a másik ok, amiért el akartam indulni haza időben, mert akkor még telóm is lett volna. Btw a séta nem volt rossz, az alatt az 1 óra alatt kijózanodtam és hideg sem volt. Szóval nem bosszankodásból írtam, hogy gyalogolnom kellett, hanem hogy az annyira dicsért BKK éjszakai közlekedés is attól függ, honnan hova akarsz eljutni. Esetemben az 1 órás gyaloglás is gyorsabbnak bizonyult.

Aryx: Köszi, így már korrekt és értem az álláspontodat teljesen.

Viszont Shadow reakciója az, amire a +1-et tudom adni.

Válasz erre

Előzmény: Dark Archon 2024.01.28. 11:54
Aryx
#4781 Aryx [3514]
Hát, pedig tényleg az van, hogy semmi pénzért, semmilyen körülmény hatására nem szavaznék arra, akinek az elmúlt 10 évben bármilyen köze volt a Fideszhez. Nekem ehhez nincs gyomrom, és nem tudom elképzelni azt az élethelyzetet, hogy egy narancssárga jelöltre ikszeljek. Max. valami jóféle tudatmódosító után, de akkor meg már úgyis mindegy. Másrészt nincsenek aggályaim, nélkülem is lesz mindig elegendő szavazatuk. Az mondjuk igaz, hogy ellenzéki térfélen rendre nincs olyan alternatíva, aminek érdemi támogatottsága is van, a menyétes példa a lehető legkomolyabb volt részemről.

@Aribeth: 85%-ig engedem a telót tölteni, és 40% körül már töltőre teszem (Li-ion esetében elvileg a kisebb rátöltések az egészségesek). Bár én ennyire nem vagyok felszerelkezve , de nem emlékszem, mikor merült le utoljára telefonom, idegen helyen/vendégségben is előbb a konnektorokat keresem.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.01.28. 09:35
Gump
#4780 Gump [5425]
Éjszakai járatokról London jut eszembe, ahol az volt a szerencsénk, hogy más is fel akart szállni a járatra, amivel mentünk volna, mert konkrétan az éjszakai buszt ott le kellett inteni (ez az info nekünk nem volt meg).
Éjszaka, ha város egyik végéből a másikba akar jutni az ember, akkor igen, várni kell (vagy sétálni, vagy taxit leinteni mobil hiányában). Nyilván nem lehet összehangolni mindent mindennel, egyrészt nem cél, másrészt nem megvalósítható.
Ez londoni éjszakai közlekedésről szól: "...Also they tend to be routes between central London and locations in outer London, and are designed for people making such journeys, not between points within either outer or central areas..." Erről szól az éjszakai közlekedés.

Válasz erre

Aribeth
#4779 Aribeth [2442]
Minimálisan (sem) kapcsolódik, de egyszer már megszavaztatnám, hogy ki hogyan áll a telefon akkumulátorának kérdésköréhez: az ismeretségi körömben sokan vannak, akik másfél-kétnaponta töltik, és a legváratlanabb helyzetekben kezdenek el aggódni/töltőt vadászni, mert mindjárt lemerül a készülék. Aztán ott vagyok én, a másik véglet, aki ki nem teszi a lábát a lakásból vagy az irodából 88-95 százalék alatt, otthon két töltőm van + powerbank, a munkahelyen a harmadik, és a táskámban a negyedik, egy nagyon rövid zsinórral.
(És még soha egyetlen telefonom akkumulátorát sem kellett lecseréltetnem, 4-5-6 évekig vígan használtam őket, tehát nem nyírtam ki őket a sok töltögetéssel.)

Ez olyasmi lehet, mint az a vicc az autó üzemanyagtartályával, hogy két fajta ember létezik, az egyik fél-háromnegyed állásnál már elkezdi izzadva tervezni a következő látogatást a benzinkúton, a másik porzó tankkal is nyugodtan letol még pár túrát. (Ki lehet találni, hogy melyik csoportba tartozok.)

Disclaimer, ez nem Barthezz ellen szól, mert egy általános szitu, csak számomra az apokaliptikus/elkeveredtünk a hegyekben szcenáriókon kívül elképzelhetetlen, hogy valaha lemerüljön a telefonom.

Válasz erre

ufodani
#4778 ufodani [17696]
Ezt inkább a poltopikba kéne, de ha már Barthez itt indított, oks de nem politikai céllal.
Meggyőződésem, ha ez a ritkítás v mi, jó 2 éve a ciklus felénél történt volna és az itt elvett pár percet a mérések alapján relevánsabb járatokhoz plusszolták volna mint ahogy most akarták, akkor egy hang nélkül átsuhan és Vitézy még csak meg sem vette volna a nagyítóját. Kampány bír lenni és azért ilyen korán már, mert
1. Karácsony erős, időben/idő előtt el kell kezdeni az amortizációját.
2. Az elsővel összefüggésben, Vitézy láthatóan jelentkezni fog a főpolgira és a március közel van amikor már nevezni kell és legyen lendülete.
Az LMP ( Vitézyvel ) láthatóan be van sértődve mert nincs helye a közgyűlésben + arcot akar villantani akár már a nyári választásokhoz is.
Csak zárójelben, az MSZP ( de a Jobbik is ) is próbálkozik mindennel a nyárira, mindenkivel is szövetségre akar lépni ( már mint az MSZP ) elkerülve a big buktát. Mellesleg én nem vok szövi ellenség, sem pedig az előválasztás party ellen.
A hajnali/reggeli járatok mindig tele vannak és tele is lesznek ritkítás ide v oda, sima ügy hiszen ekkor van a csúcs. Mint ahogy dugók is voltak vannak és lesznek, a bicaj sávok előtt is ez volt, egyszerűen így működik egy világváros (?). Hiába van akár csúcsra tervezve/szervezve a tömegközlekedés + a P+R, aki a budiba is verdával jár az így jár, berongyol a belvárosba, majd kiveri a balhét, h bazdmeg Christmas háát nem tok parkolni. stb.
Azt viszont, h most próbáltak -így múlt időben- belenyúlni pár % erejével a tömegközlekedésbe, ez hiba, amikor így kampány idején minden lámpaoszlopon ül egy keselyű és várja, h mikor csaphat le. A pulykást pedig lehet így is lehet úgy is értelmezni, nyilván mindenki a saját érdeke, akár pártállása szt. Utólag okos az ember, de nem kellett volna ezt sem, csak hát elindult a lavina ami nálam egy mondvacsinált kis szar, és próbált a BKK vhogy kimászni/elugrani a helyzetből.
És meggyőződésem az is, h a Fidesz a tömegközlekedésre fogja helyezni a kampányhangsúlyt mint ahogy a Brenner Koloman is a Vitézy is, ennek csak az előszele volt ez a lepkesúlyú attak. Ez viszont érthető, hiszen a tközlekedés érinti a legtöbb szavazót.
Akár példa is lehet a kormány alias fidesz kampányára ami pár napja jött ki
fővárosi kormányhivatal megállapította, a főváros nem jogosult úthasználati díjat szedni a teherautóktól, hogy ezzel tartsák távol azokat a belvárosi utaktól. 13 éve Tarlósék vezették be helyesen! Mi ez ha nem hisztéria keltés, majd jól lehet mutogatni a főpolgira, amikor tele lesz mondjuk a Hungária krt a ponyvásokkal.
Azt nyilván nem reklámozzák, h az évek alatt hány Mrd-ot vontak el a fővárostól ilyen olyan jogcímen pl szolidaritási adó stb. Még azt a nyamvadt 6Mrd-ot sem csengették ki ami be volt ígérve a Lánchídhoz.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

pb69
#4777 pb69 [916]
Nem állítom, hogy a felvetett problémák ne léteznének, vagy csak szűk réteget érintenének. Ezek tényleg megvannak, csak egyrészt a súlyuk van irreálisan felnagyítva, másrészt nem elsősorban főpolgármesteri hatáskörűek. Persze nagyban érintik a fővárost és annak lakóit, de mégis csak egy aspektusa a nagy egésznek.

Értem, hogy nem vigasztal senkit, hogy máshol rosszabb a helyzet, ahogyan az sem, hogy Budapesten is lehetne (vagy épp volt is) rosszabb. Ettől függetlenül, mindez igenis erősen árnyalja a helyzetet.
Amennyiből a BKK gazdálkodik, ill. amennyibe pl. egy bérlet kerül, szerintem egyáltalán nem tragikus a helyzet. Ha itthon minden olyan szinten működne, mint a BKK, akk ugyan messze nem lenne ez egy tökéletes ország, de a jelen állapotánál sokkal élhetőbb volna.

A pulykás témánál pedig az igazi nagy gond, hogy nem is akarják érteni az emberek miről van szó, Ez is olyan, mint másik kismillió téma itthon: nem azt nézi senki, hogy mi hangzik el, hanem, hogy ki mondta.
Kifejezetten a saját pártállásukon vagy személyi szimpátiájukon keresztül értelmeznek mindent, ezért nem lehet értelmes diskurzust kialakítani.

Válasz erre

Dark Archon
#4776 Dark Archon [11463]
Ezek nem igazán fővárosi problémák, ezek Barthezz-problémák Bár ritkán járok a belvárosban, de még el tudtam jutni mindig, ahova akartam. Ha kellett, vártam, aztán kész. Vagy éppen új közlekedési eszközökkel ismerkedem, mint az elektromos roller. SPOILER
Azt már csak halkan, zárójelben jegyzem meg, ha valaki nem tud egy buli előtt előre gondolkozni, hogy jut haza.
Mondjuk az az én fiatal koromban is úgy volt, hogy ami nappal 1-2 busz, az éjszaka 3-4. Puff neki.

Mostanában többet vonatozom. Arról is lehetne írni bőven, de hát, a technika már csak ilyen, van, hogy megadja magát.

De legalább kíváncsiságból megnéztem már, mi ez a pulykázás. Hát, az a szomorú, hogy még az újságírók is képtelenek a szövegértelmezésre. Semmi sértőt nem mondott senkire, csak egy eseménnyel vont hasonlatot.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7

Válasz erre

Előzmény: Shadowguard 2024.01.28. 09:35
Shadowguard
#4775 Shadowguard [4236]
Szórakoztató olvasni ezeket a kommenteket, a fővárosi problémákkal és a különböző reakciókkal, szóval folytassátok csak

Annyit azért megjegyzek, hogy ez Az biztos, hogy előbb szavaznék egy gecis bundájú, drogos, pestises, félkegyelmű menyétre, mint a Fidesz emberére. az én szememben ugyanolyan f@szság, mint az, hogy ha "az ellenzék nyer akkor a migráncsok megerőszakolnak mindenkit és a gyerekeket még át is műtik"

De egyébként nyugodtan lehet szavazni a menyétre, sokat nem számít. Önkormányzati szintnél feljebb ez az ellenzék egy dologra jó, biztosítani a kétharmadot 26ban is.

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...

Válasz erre

david139
#4774 david139 [18357]
Nekem a legutóbbi céges buliról Uberrel kellett hazajönnöm, mert olyan fél 1 körül megszűnik a tömegközlekedés Zürichben, szóval +1 like a Bp-i éjszakaiknak. Persze itt legalább van Uber.

szerk: Az biztos, hogy előbb szavaznék egy gecis bundájú, drogos, pestises, félkegyelmű menyétre, mint a Fidesz emberére.

Adom

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.27. 23:14
Aryx
#4773 Aryx [3514]
Ja, hát nem tudtam, hogy a szombati tömegközlekedés nem számít, csak a hét többi napja, abból is csak a csúcsidők. Majd odafigyelek erre. Az is új, hogy tegnap mákom volt. Bár hidd el, 36 éve élek itt, volt lehetőségem már máskor is tömegközlekedni a városban, de örülök, hogy tegnap pont szerencsém volt, és az egészhez semmi köze nem volt a járatszervezésnek.
Nem könyveltelek el fideszesnek (bár most, hogy mondod... ), ez a képzeleted szüleménye ahogy az is, hogy lepulykáztak. Számomra teljesen abszurd, hogy 2 napja még senki meg nem mondta volna közülünk álmából felkeltve a BKK vezérigazgatója nevét (aki mégis, attól elnézést kérek), most meg egy rosszul sikerült mondat után kihegyezett karókkal követelik páran a fejét. Már egy ideje Karácsony a patás ördög nálad, ha tömegközlekedsz, ha autóba ülsz. Ez eddig rendben van. De hadd ne legyen már gond az se, ha nem mindannyian ülünk fel a Vitézy-vonatra. Elhiszem, ha szimpatikus, mert van sütnivalója és reflektál mindarra, ami gondot okoz neked a hétköznapokban. Mondjuk Karácsony is egész fasza látványterveket prezentált többek közt a felújított Nyugati térről, kár, hogy a Nyugatira szánt fejlesztés összegét akkor pont, hogy váratlanul elkérte a kormány, de hát ilyenek ezek a háborús idők. Viszont Vitézyre visszatérve az, hogy ügyesen reflektál a budapesti közlekedésre, és így a közhangulatra is, még nem feltétlenül teszi őt alkalmassá főpolginak, mert Budapest nem csak a közlekedésből áll (de ezt már mások is megírták). De ha így is lenne, akkor is hiba lenne benne látni Krisztus második eljövetelét. Akkor is, ha már korábban bizonyított volna, de eddig csak a kommunikációjában bizonyított.
Az biztos, hogy előbb szavaznék egy gecis bundájú, drogos, pestises, félkegyelmű menyétre, mint a Fidesz emberére. Inkább várok többet a rommá fűtött 20E buszra, vagy akár szűnjön is meg a teljes járat, mint hogy segítsek visszaadni a pártállam kezébe a teljes és korlátok nélküli irányítást. Láttuk már elégszer, hogy ezeknek semmi se szent, nem, hogy a tízezredik pofára esés után is még mindig bizalmat szavazni nekik.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.27. 23:00
Barthezz
#4772 Barthezz [53961]
Mondjuk az nem érv, hogy máshol sokkal rosszabb a tömegközlekedés. De persze, ez tény, de attól még lehetne sokkal jobb itt is. Az éjszakai közlekedés is elég random. Legutóbb a céges karácsonyi buli után a Keletitől gyalog kellett hazajönnöm, mert ami nappal a 20E-vel átszállás nélkül megy, az éjszaka konkrétan 3 átszállással valósítható meg (950 --> 901 --> 914). A 950-esre még felszálltam, aztán Zugló vasútállomásnál láttam, hogy 45 perc múlva jönne a következő 901-es (ezt mondjuk nem is értem, a legfőbb közlekedési tengelyen ez miért jár olyan ritkán éjszaka, de persze nem hétvége volt). Hát inkább elindultam gyalog Angyalföldre. Tudom, most jön, hogy miért nem hívtam taxit? Nos, hát pont lemerült a telefonom... Szóval éjszaka nagyon helyfüggő, hogy haza tudsz-e jutni BKV-val vagy nem. Ettől még persze a semminél jobb, meg részemre ez pont nem olyan releváns, kb. évente már csak egyszer fordul elő, hogy szükségem van éjszakaira.

A sort amúgy lehetne folytatni, amit írtál, nekem kedvencem az a típus, aki a kanyarban áll neki odamenni az ajtóhoz, hogy leszállhasson a következő megállóban. Véletlenül sem a kanyar előtti vagy utána levő tök egyenes szakaszban és véletlenül sem akkor, amikor épp pirosnál állunk. Én meg húzódozom félre, mert ide-oda dülöngél és nekiesik mindenkinek... Az ilyenekre mondjuk valóban illik a pulyka hasonlat.

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2024.01.27. 22:33
Barthezz
#4771 Barthezz [53961]
De ma szombat van. Persze, hogy nincs tömeg a 20E-n. Ha meg pont át tudtál szállni várakozás nélkül, akkor pont bemákoltad. Hétvégén eleve 15 percenként jár, szóval kijöhetett volan úygis a lépés, hogy annyit vársz az átszállásra. De tényleg ne hasonlíts egy szombatot egy hétköznaphoz.

A politikai vitának itt tényleg nincs értelme, úgyhogy zárszóként költői kérdésként csak azt nem értem, hogy csak azért, mert szóvá tettem dolgokat az ellenzéknek, miért kezelsz kvázi Fideszesként, holott nagyon nem az vagyok. Nekem őszintén ebből van elegem, ha nem áll be az ember az egyik oldalra, akkor el van könyvelve a másik oldal csatlósaként. Ugyanez volt a Gyurcsány érában is, aki nem barát, az ellenség. Rokonságon belül, haverokkal is sokszor parttalan, értelmetlen viták voltak emiatt már akkor is. Nekem mindkét oldalból elegem van. Nem csak fekete-fehér a politikai paletta és ez nem a jó és a gonosz harca.

Válasz erre

Előzmény: Aryx 2024.01.27. 19:13
LordMatteo
#4770 LordMatteo [29272]
Karácsony ellenzékben lévő polgármester. Nekem nem szimpatikus, de jó diplomatának tartják, aki nagyon jól tud a háttérben alkudozni, tárgyalni. Erre utaló jel sok van, hogy jól csinálja. Valószínűleg azonban elértünk arra a pontra, hogy "zéró tolerancia" van vele szemben. Abban biztos vagyok, hogy jobban tudja működtetni a várost, mint Vitézy tudná. A számodra legégetőbb kérdést nézed kivetítve minden más területre.

A politika nem így működik. Az, amit Te hiányolsz tőlük, az egy beismerése lett volna annak, hogy nem tudnak lobbizni. Nyilván nem fogja egy politikus se előre megmondani, hogy bocs, fél év múlva elfogy a pénzünk, mert politikailag beálltunk a földbe. Ez egy beismerés, ami a végét jelenti a tárgyalásoknak, mindennek. Reménykedtek, hátha sikerül valami alkuval pénzt szerezni, közben elkezdték kidolgozni a járatritkítást. Utóbbi lépett életbe végül. Azt sem tartom kizártnak, hogy ez egy tudatos folyamat volt (a pulykázás nem, bár én sem érzem akkora problémának ezt. Egyszer az van hogy legyenek őszinték, aztán meg az, hogy ne). Az EU már így is ígért pénzt külön Bp-nek, most vszg. ez még biztosabb lett ezzel.

Egyébként amit Aryx ír, az a lényeg szerintem a pesti tömegközlekedést illetően. Ez, ami most van, még mindig jobb, mint Európa sok más országának nagyobb, gazdagabb városaiban, főleg a hasonló méretűekben. Éjszakai közlekedést nem is tudom, láttam-e valahol ilyen mértékűt, mint Bp-n.

Hogy oldjam kicsit a hangulatot, Faceról egy poszt amibe 5 perce futottam bele:

Emberek, akik szó szerint az összes bkk járaton ott vannak:
- Gádzsi aki folyamatosan a faszijával telefonál, akit egyébként látni fog amint leszáll a buszról, mert hozzá megy, de addig is megpróbálja szóval tartani teljesen irreleváns kérdésekkel, nehogy az utolsó pillanatokban véletlenül megcsalja
- C csapat akik 3 megálló alatt 4x változtatnak helyet, random embereket szólítanak le, és reméled, hogy neked elég unalmas fejed van ahhoz, hogy leszarjanak, persze JBL hangszóróról zene üvöltetés közben
- Csávó aki végig kihangosítva telefonál, a telefon alját végig a szájánál tartva, általában éppen veszekszik
- egy csöves aki a te egy méteres körzetedben kívánja elvégezni a napi 2 beszarásából az egyiket
- Gádzsi akiről nem tudod eldönteni hogy valami 15 éves kislány vagy 25 éves érett nő
- 3-5 vidéki akik együtt vannak, kurva hangosak, és ha éppen nem valamelyik plázába mennek, akkor konkrétan fogalmuk nincsen hogy hol vannak éppen és hol kell leszállniuk
- tizenéves srácok csoportja, akik úgy tesznek a beszélgetés során mintha személyesen ismernének egyébként kibaszott fostalicska magyar rappereket
- kondis srác akinek 140 literes sporttáskája van és látod, hogy konkrétan 10%-ig nincs megtöltve

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.27. 17:55
david139
#4769 david139 [18357]
Mondjuk spórolás szempontból sem lenne utolsó, ha nem fűtenék ezer fokra a buszokat.

Újév után jöttem a 200E-vel, minden ablak nyitva volt, de így is megfőttünk saját levünkben.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2024.01.27. 16:56
Aryx
#4768 Aryx [3514]
Ma úgy jött ki a lépés, hogy mentem egy kis kört (M3-as metró, körúti villamos, kisföldalatti, 20E busz), egész jó volt a közlekedés, mindenre azonnal, de rohanás nélkül át tudtam szállni. Nyilván mindenkinek vannak rossz tapasztalatai, de tényleg nem értem, mit kéne még egy BKK-nak szolgáltatnia ezen kívül. Rendszeresen olvasom a negatív élményeidet a közlekedésről, de őszintén nem látom, ezeket a nem ritkán egyedi igényeket egy másik főpolgi hogyan oldaná meg. Vagy hogy kell ezt elképzelni, majd jön a Vitézy, és kitiltja a hétvégi futóversenyeket? Meg a bringás vonulásokat? Meg egyesével szabályozza a buszok klímahasználatát?
Senki nem hasonlította pulykához az utasokat, de ebbe már tényleg nem megyek bele, nagyon nem ugyanazt a mozit nézzük, mint itt néhányan. Meg rossz irány az, ha a társadalom felelősségét firtatom, jaj ne csináljátok már. A 4. kétharmadért ugyanúgy felelős a társadalmunk, mint az ellenzék is. Ezt nem csak neked írom, de részemről nem szeretném ezt folytatni, mert ez már tényleg lassan olyan, mint egy mandiner kommentszekciója. Nem az a baj, ha eltér a véleményünk, hanem ha a két oldal látványosan és oldalakon keresztül, de legalább kitartóan elbeszél egymás feje mellett. Értelmetlen.

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Válasz erre

Előzmény: Barthezz 2024.01.27. 17:55
Barthezz
#4767 Barthezz [53961]
Akkor fordítsuk meg a kérdést: Karácsony jó polgármester szerinted?

"Azon felül, hogy megértem, hogy valami nagyon fáj, azt azért lássátok már be, hogy a BKK-BKV mostani problémái nagyrészt finanszírozási kérdésekből fakadnak, azok pedig azért lépnek fel, mert a tömegközlekedéssel tudja csuklóztatni évek óta a kormány Karácsonyékat."

Ez így is van. Ha előre bejelentették volna, hogy nincs pénz, mert a kormány elvon és ezért járatrítkítás lesz, az azért egész más lett volna. De ehelyett titkolóztak, aztán amikor kibukott, kamuznak ilyen szerencsétlen "hétfőn és pénteken többen vannak home office-ban" dumával. Aztán jött a pulykás hasonlat. Pont az ilyen dolgok azok, ami miatt a teljes ellenzéki paletta ott tart most, ahol és ennek a hozzáállásnak + a hozzá kapcsolódó tök amatőr, béna kommunikációnak köszönhető a 4. kétharmad is. Amivé vált az országunk a demokrácia teljes leépülésével, az 50%-ban a Fidesz érdeme, de ugyanúgy 50-ben a tökelütött, életképtelen, százszor megbukott és ezredszer is ugyanúgy a saját csapdájába szaladó ellenzéké.

Válasz erre

Előzmény: LordMatteo 2024.01.27. 16:56
LordMatteo
#4766 LordMatteo [29272]
Azon felül, hogy megértem, hogy valami nagyon fáj, azt azért lássátok már be, hogy a BKK-BKV mostani problémái nagyrészt finanszírozási kérdésekből fakadnak, azok pedig azért lépnek fel, mert a tömegközlekedéssel tudja csuklóztatni évek óta a kormány Karácsonyékat.

Aki erre felül, az befutott a Fidesz csapdájába.

Vitézy pedig nem tudná vezetni a várost, mert a közlekedésen való hozzáállásán kívül semmit nem tud nagyjából felmutatni. Azt is azért érti, szereti, mert a klasszikus vasútfotós "jó bolond"ként indult nagyjából, de az elképzelései megvalósíthatatlanok sokszor, és brutális, soha el nem készülő, leállított projektek sorakoznának utána. És ettől függetlenül egy szimpatikus, jó szándékú embernek tartom, aki teljesen normálisan viselkedik ~5 perc személyes ismeretség alapján. De ettől még nem lesz jó főpolgármester, csak mert szeret vonatozni.

A kibaszás társas játék, sose feledd.

Válasz erre

pb69
#4765 pb69 [916]
De, bizonyos szempontból ellene megy a józan észnek. Amikor valaminek emelkedik az ára, akk is mondd majd azt, hogy te csak annyiért akarod megvásárolni, amennyiért eddig. Nem akarsz áremelést, meg miért nem kérdezik meg az előfizetőket/vásárlókat, akarnak-e növelt árakat.
Azzal egyetértek, hogy nem volt szerencsés a kommunikáció, de ebből ekkora ügyet kreálni nonszensz. Bár ez lenne a legnagyobb probléma a BKK-val vagy Karácsony tájékán, a világ legélhetőbb városa lenne.

Nem, nem pulykáztak le senkit. Egy hasonlatnak az a lényege, hogy a párhuzamba állított dolgok közt bizonyos aspektusbeli hasonlóságra, egyezésre hívja fel szemléletesen a figyelmet. Ezt azzal elütni vagy támadni, hogy (a hasonlatban egyébként irreleváns) más tulajdonságokban is erőltetetten próbálnak párhuzamot vonni, mintha az az eredeti "szerző" szándéka lett volna, a primitív emberek fegyvere. Már bocsánat, de ezt nem tudom másképp megfogalmazni.
Ráadásul jelen esetben nem is a pulyka és az utas közt lett meghúzva a párhuzam, hanem az utas és a pulyka egy adott szituációja, ha úgy tetszik élethelyzete között. A hasonlat csak arról szól, hogy nem kérdezel meg feleslegesen valakit olyan dologról, amiben triviálisan érdekelt/ellenérdekelt és elfogult.

Válasz erre

Előzmény: dzsud 2024.01.27. 08:32
dzsud
#4764 dzsud [1293]
"Egyszerűen arról van szó, hogy hiába fontos az utas, a kényelme és a véleménye, vannak olyan egyértelműen demagóg és parttalan felvetések, amiket baromság tőlük megkérdezni, hisz nyilván a saját érdekeit fogja nézni, ami viszont szembemegy a józan ésszel."

Nem, nem megy szembe a józan ésszel, hiszen egyszerűen annyit szeretnének jelen helyzetben az utasok, hogy ne járjanak rosszabbul, mint ahogy eddig utazhattak. Nem józanész-ellenes, ha nem szeretnének járatritkítást. De ha el is tekintek attól, hogy egy számomra elképesztően kínos, viszolyogtató szerecsenmosdatásként jönnek át a soraid, még akkor is ott van, hogy azért a kommunikáció sem mindegy. Ha az ügyfél sejti, hogy mit gondol róla a szolgáltató, az egy dolog. Ha konkrétan hallja is, az már messze nem ugyanaz. Ha esetleg nem is direktben hallja, hanem csak kiszivárog, az meg mindennek az alja, és szerintem kicsit sem kedves dolog eztán még a tömegbe beleállni, hogy miért háborodik fel. Amikor tökre jogosan háborodik fel.

"Pl. a telefonszolgáltatódnak is az ügyfele vagy, mégse kérdezi meg, hogy akarsz-e ingyen telefonálni és netezni."

Nem okés a példa. Ne állítsuk be úgy, mintha azért lenne bárki felháborodva, mert nem kapott ingyen netet meg sört! A példád akkor lenne jó, ha korábban adtak volna a szolgáltatók ingyen netet, majd egyik pillanatról a másikra elvennék. Itt a terv egy járatritkítás volt, mi a fenéért várjuk el, hogy egy pisszenés ne jöjjön senkitől, holott meg sem kérdezték őket, nem adtak felkészülési időt sem (meg még ezer okból gázos a döntés), és még le is pulykázzák őket (légyszi ne mosdassuk tovább, hát konkrétan lepulykázták őket). Hálaadásnapi pulyka, mekkora szekunder szégyen ez amúgy. Mintha kilométer helyett mérföldet mondana itthon.

Válasz erre

Előzmény: pb69 2024.01.26. 20:39
dzsud
#4763 dzsud [1293]
Pedig az úgy nem fog menni, hogy felelős pozícióban ekkora amatőrök vagyunk, majd még azzal is mélyítünk egyet a problémán, hogy rákezdünk a "hülye nép nem érti"-re. Hagyjuk ezt nyugodtan, mert baromi rossz irány! Egy poziban lévő embernek ezt főleg ne kelljen magyarázni!

Válasz erre

Előzmény: Aryx 2024.01.26. 18:50
Barthezz
#4762 Barthezz [53961]
1. Én is értem, hogy Walter erre akart célozni, de ahogy írták mások is előttem, egy vezérigazgató nem nyilatkozhat így az ügyfelekről. Ha ez a versenyszférában lenne, a részvényesek páros lábbal menesztenék a vezérigazgatót egy ilyen kijelentés után. A kommunikáció, az ügyfelekkel való jó kapcsolat ápolása baromi fontos. Talán egyedül a Ryanair-vezér olyan, aki ilyen kijelentések után stabilan a pozíciójában van, de ő legalább szórakoztató és ami a legfontosabb: őszinte.

2. A BKK-nál ez a kijelentés egy titkolózós, kamuzós kommunikáció után jött. Az egész abból indult ki, hogy nemhogy az utasok véleményét nem kérték ki, de titokban, sufniban el akarták végezni a járatritkítást, gondolván, hogy a hülye pulykák majd nem veszik észre, hogy ritkábban jár a busz és másfélszer akkora a zsúfoltság. Ez az egész sztori ultragáz, pártállástól függetlenül.

3. Ez a korábbi hsz-edben írtakra: Egy karakán főpolgármester egyrészt nem kezdene először szintén hazudozni, majd eufemizálni, ezzel önmagával is ellentmondásba keveredve (ATV interjú), hanem egyrészt elnézést kérne, majd rendet tenne a BKK háza táján a vezérkar lecserélésével. Az, hogy honnan szalajt megfelelő szakembert, oldja meg. Ez a dolga főpolgármesterként. Elég nagy tanácsadói csapata van, költik is rájuk rendesen a pénzt.

4. Ez szintén az előző hsz-edre: Én a 20E-vel közlekedem, ezért ezt írom rendre példaként, de a probléma városszintű. Más kerületben lakók is hasonló panaszokkal vannak tele és a járatritkítás is minden főbb vonalat érintett. Ilyen esetben pedig már igenis felelőssége a főpolgármesternek is.

+1. Igen, a télen túlfűtik, nyáron túlhűtik a buszokat is állandó probléma. Demszky-Tarlós-Karácsony idején mindig is az volt. Jó, Demszky idejében nem annyira, mert sem klíma, sem fűtés nem volt akkor még a buszokon. Ez nem csupán az utasoknak kényelmetlen, hanem pazarló is. Ez utóbbi ok miatt jön képbe itt is a főpolgármester, aki magát zöldnek vallja és klímavészhelyzetet hirdetett. Járatritkítás helyett pl., ha költséget akar megtakarítani, utasítsa erre a BKK igazgatót, hogy szüntessék meg ezt az értelmetlen és hülye gyakorlatot, ha már magától a BKK erre nem képes rájönni.

Válasz erre

Előzmény: pb69 2024.01.26. 20:39
pb69
#4761 pb69 [916]
Számomra nagyon furcsa, hogy ezt a pulykás dolgot továbbra se értik, vagy inkább nem akarják megérteni néhányan.
Nem arról van szó, hogy az utasok véleménye le van tojva, muszáj beletörődniük a sorsukba, ez a párhuzam félreértelmezése. Egyszerűen arról van szó, hogy hiába fontos az utas, a kényelme és a véleménye, vannak olyan egyértelműen demagóg és parttalan felvetések, amiket baromság tőlük megkérdezni, hisz nyilván a saját érdekeit fogja nézni, ami viszont szembemegy a józan ésszel.
Ezért is írtam, hogy olyan, mint az ingyen sör, az örök élet és a folyamatos napsütés. Nem kérdezheted meg az utastól, hogy akar-e járatritkítást, mert nyilván nem fog. Azt se kérdezheted meg, hogy akar-e járatsűrítést, mert azt meg akarni fogja, a végtelenségig.
És ezen nem változtat semmit az, hogy az utasok az ügyfelek. Pl. a telefonszolgáltatódnak is az ügyfele vagy, mégse kérdezi meg, hogy akarsz-e ingyen telefonálni és netezni. A boltban is te vagy a vásárló, de nem kérdezik meg, nem akarod-e ingyen elvinni a kosarad tartalmát. Sőt, érdekes módon arról se szoktak megkérdezni, hogy emeljenek-e egy adott szolgáltatás vagy termék árán.

Válasz erre

david139
#4760 david139 [18357]
Ez a pulykás dolog két szinten is elfogadhatatlan, egyrészt, hogy így gondolja, másrészt, hogy ki is mondta hangosan. Az utasok igen is az ügyfelek, nem pedig csak mozgatandó termékek, és a véleményük fontos.

I wish I could have known about the view from halfway down

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.